Ät mitt sociogram, FRA! « Christian Engström, Pirate MEP

2009-12-01 av neocreo

Ät mitt sociogram, FRA! « Christian Engström, Pirate MEP säger mycket vettigt i sitt inlägg.

 

Jag vet dock inte ifall man enbart kan skylla det på Fredrik Reinfeldt.

Hela den etablerade politiska sfären i Sverige är att beskylla för att de har röstat fram något så urbota idiotiskt. Med idiotiskt menar jag att de röstade fram en lag som gör varje medborgare till potentiell brottsling.

Jag själv tänker rösta på Pirat partiet, för jag vill att dessa frågorna ska uppmärksammas. De är de viktigaste för mig just nu.

Mitt egna sociogram ifall de försöker få fram det kommer ha många intressanta kopplingar.

Liksom Christian vill jag också lista kopplingarna för att bespara dom tid, men jag tänker istället låta dem själva lista ut min koppling till

  • Fd krigsbrottslingar
  • Fd legosoldater
  • Fd medlemmar i extremhögern
  • Säpo
  • Polismyndigheten
  • Microsoft
  • Google
  • AOL
  • Nigeria
  • MI6
  • Fd lönnmördare
  • Ryska maffian
  • Axl Rose
  • Hollywood
  • Svenska komiker i TV
  • Tiamo

Detta är bara för att nämna några.

Min fråga är också: Var begär jag ut denna information som lagras om mig? Om det nu inte går, då frågar jag alla ”Varför går det inte?”. Jag får ju reda på när någon gör en kreditkontroll på mig, då är väl det minsta man kan begära att vi har rätt att efterfråga samma information om oss själva?

Jag vet av erfarenhet att sociala diagram kan misstolkas, då jag så sent som för två år sedan tillsammans med andra vänner och på långa omvägar förknippades ihop med den ryska maffian, och blev kontaktade av TV3 som hotade köra ett inslag om oss om vi inte uttalade oss i frågan. Då vi inte visste något om de kopplingarna, så var det inte för inte att vi bad dem dra åt pipsvängen.

Ifall vi kom med i programmet vet vi inte. Men om nu journalister försöker sig på sånt här och misslyckas, då kan man ju räkna med att FRA inte kommer göra sig mycket bättre.

