How to Combat Book Piracy – wikiHow

2010-03-05 av neocreo

How to Combat Book Piracy – wikiHow.

Jag tyckte detta var intressant, med tanke på att det ger en bra bild över hur många uppfattar spridningen av material.

Verkligen skrivet av en copyright beivrare, men sedemera med tillägg och varning av någon med mer öppet sinne.

Det handlar egentligen inte om att hela tiden sitta och försöka kämpa mot tidvattnet – det går inte. Det är väl bättre att isåfall ge ut materialet på nytt om tillgängligheten är problemet.  Jag blir bara så arg när det står att man ska hela tiden förneka legitimiteten i delandet av piratmaterial – inte för vinnings skulle utan för spridnings skull. Själv köper jag gärna böcker online – även om jag får ta bort DRM själv och spara om i format jag kan använda.

Faktum är att jag inte VILL köpa pappersböcker mer än i enstaka fall där formatet hyser någon funktion.

