Aftonbladet: Littorin köpte sex | Valet 2010 | SvD

2010-07-10 av neocreo

Kvinnan säger till tidningen att hon själv inte vill göra en polisanmälan.

Littorin har inte velat svara på tidningens frågor om det påstådda brottet.

via Aftonbladet: Littorin köpte sex | Valet 2010 | SvD.

Men kors i taket då! En prostituerad som INTE vill anmäla en kund? Tja det är ju lite dåligt för affärerna kan tänka om en prostituerad säljer sex, och sedan går till polisen och anmäler sexköparen. Sedan wash rinse repeat tills klientelet är helt ute ur bilden.

Seriöst: är det inte dags att vi tar bort detta icke-brott från vad polisen har att göra med? Och nej, det är faktiskt skillnad mellan trafficking och sexköp.

En legalisering skulle göra det mycket lättare att se till att branschen inte kontrolleras av maffian, eller av tvingade sexslavar.

Jäkla moraliserande som lagen inte ska kontrollera mer än andra branscher för att se till att alla transaktioner förs på ett schysst sätt.

Okej, jag säger inte att Littorin är skyldig eller ej, eller  om hans eventuella köp av sex är speciellt schysst mot hans partner – jag själv skulle känna mig oerhört sviken om någon jag var ihop med gick och hade sex lite godtyckligt så där utan att först och främst ta en diskussion med mig.

Tro mig, been there, done that.

Men för fasen, det är dags att sluta försöka moralisera över andra människor. Då kanske vi slipper Aftonbladets ”chock” rubriker.

