”Usch vad otäckt – det ska vi förbjuda”

2010-07-23 av neocreo

Sent på tåget, men det är bara för att jag inte kan fatta att i dagens sverige har vi tankebrott som tas till sin yttersta spets när en man kan dömmas för barnporrbrott och övergrepp mot seriefigurer.

Detta bevisar inte bara att nuvarande lagstiftning är fel utan att den är komplett jävla uppåt väggarna idiotisk, utan vett och sans och förankring i verkligheten.

Så ni som bor i Sverige bör inte klicka på denna länken då den länkar till barnporr.

Ska vi se: Om jag som barn hade blivit våldtagen och filmad och spridd på nätet till runkande pedosar, och saken sedan tagits till domstol. Då skulle jag ju känna mig jävligt trygg och stolt att det brottet värderas lika mycket som ett sexuellt övergrepp beskrivet i bild på en påhittad seriefigur.

Alltså, har moralpaniken inga gränser?

Här snackar vi verkligen om ett ickebrott, utan ett försök att kontrollera folks tankar. Det finns inget offer. Ingen förövare. Det är en fantasi.

Anledningen anges vara att tecknade bilder på barn i sexuella situationer är kränkande mot barn i allmänhet.

Va?

Detta är ett snäpp från debatten om ”våldsporren” för några år sedan, och att ett gäng moraliserande PK-nissar inte vågat stå upp för yttrandefriheten.

Vad kommer härnäst? Statligt sanktionerad heteroporr är det enda folk ska få gå igång på? Kan jag få ett jobb på den myndighet som skall övervaka detta?

Jag är en stor fan av vuxenserier och satirer. Historierna kan vara helt uppåt väggarna men underhållande och ibland erotiskt kittlande. Vare sig det rör sig om Emanuelle, Lolita,  Love Hina, XXX-men eller diverse bilder på Simpsonfamiljen.

Oh just det, jag nämnde Emanuelle. Det är en fransk historia som gjorts som både seriealbum och en långvarig filmserie. Det handlar om en rik fransyska som utforskar allt inom sex, och har även ett antal rutor med helt klart underåriga partners.

Albumet räknas som klassiker och konstmässigt väl utfört och välskrivet. Att äga det i dagens Sverige räknas nu som barnporr.

Faktum är att det nu för tiden inte är säkert att dina eventuella bilder eller porrsidor är säkra, även om de har 18 års försäkran och är lagliga i övriga länder i västvärlden.

Saknar nämligen tjejen stora bröst och en hårig muff så ”kan det tolkas som barnporr” och är därmed olagligt, speciellt om tjejen framställs som under 18.

Då är Holländska Seventeen ute ur leken, likväl som 70% av all heteroporr från USA.

Nu jävlar får det fanimej vara nog.

Min blogg ligger hos WordPress, på en server i USA eller någonstans. Men jag skulle inte bli förvånad om den skulle hamna i barnporrfiltret, då jag ovan faktiskt länkar till vad som ENLIGT LAG tolkas som barnporr.

Jag tycker att Jokern i första Batman filmen sa det bäst

”Hell needs an enema”

Det värsta är när man läser kommenterna på kvällstidningarnas rapportering om detta och folk som utan vett och sans skulle vilja censurera bort allting som de själva inte tycker är okej.

Detta är inget samhälle som jag vill leva i. Det är nog dags att flytta.

Då jag måste säga det: Ingen, och definitivt inte jag, tycker att barnporr är allright.  Men det är fanimej skillnad på fotografiska bilder på barn som har sex och tecknad serie.

Riv upp, gör om, gör rätt!

