Nu är valsedlarna ute

2010-09-19 av neocreo

Nu har jag gjort mitt för demokratin – distribuerat ut valsedlar. 7 mil på min rundkörning i min och nästa kommun. På vissa vallokaler hade också valsedlar redan lagts till, vilket var uppmuntrande. Ingen som tjurade ihop över valsedlarna, däremot en del tråkiga gliringar från socialdemokrater/Metallare.
”Jasså, är det dags att komma nu? Vi har varit här sedan 8” – Och jag har varit runt på 7 ställen innan detta (vid 10). Vill man se till att det kommer ut får man ju göra det själv.
”Är ni inte fler funktionärer i ert parti, höhöhö” – Killen som hade rutten är sjuk, så jag fick rycka in.
”Sabla enfrågeparti. Så kan man ju inte rösta.” – Nej, piratpartiet står för integritet, kultur och kunskap. Och även om det så vore en fråga, varför har inte Socialdemokraterna tagit upp den?
Varför är just Socialdemokraterna så dryga? Jag bara undrar. Varför agerar vissa partirepresentanter som avundsjuka och skadeglada? Jag hoppas det är för att vi är ett hot mot Status Quo (samhällsläget, inte bandet). Det är ett gott tecken.
Allt om allt, så kändes det väldigt skönt och roligt att köra ut med valsedlarna. Inget fusk och mygel. Folk var glada, och intresserade allt som oftast.

Jag gjorde lite samma sak men klockade bara 7 mil på min rundkörning. På vissa vallokaler hade också valsedlar redan lagts till, vilket var uppmuntrande. Ingen som tjurade ihop över valsedlarna, däremot en del tråkiga gliringar från socialdemokrater/Metallare. ”Jasså, är det dags att komma nu? Vi har varit här sedan 8” – Och jag har varit runt på 7 ställen innan detta (vid 10). Vill man se till att det kommer ut får man ju göra det själv. ”Är ni inte fler funktionärer i ert parti, höhöhö” – Killen som hade rutten är sjuk, så jag fick rycka in.”Sabla enfrågeparti. Så kan man ju inte rösta.” – Nej, piratpartiet står för integritet, kultur och kunskap. Och även om det så vore en fråga, varför har inte Socialdemokraterna tagit upp den?
Varför är just Socialdemokraterna så dryga? Jag bara undrar. Varför agerar vissa partirepresentanter som avundsjuka och skadeglada? Jag hoppas det är för att vi är ett hot mot Status Quo (samhällsläget, inte bandet). Det är ett gott tecken.
Allt om allt, så kändes det väldigt skönt och roligt att köra ut med valsedlarna. Inget fusk och mygel. Folk var glada, och intresserade allt som oftast.

Jag hittade också en underbar bild från en skola på Teleborg i Växjö, där ungarna hade fått hitta på egna partier och rösta på dem. De hade såna partier som ”Teknologipartiet” ”Sportdemokraterna” ”Djurpartiet” och sedan en jäkligt träffande variant med ”Dinosauriepartiet – Det var bättre förr”.

