Att dra saker till sin spets

1

2011-02-01 av neocreo

Jag har hållt käft nu online, till mångas lättnad. Idiotin har nämligen varit så pass tätt kommande att man har kunnat skära den med kniv.

Nummer ett på listan är givetvis hovrättens dom i manga målet, där de en gång för alla jämställer tecknade figurer med verkliga (för så säger lagen, amen). Tecknade figurer kan nämligen kränka idén/idealet av det som tecknas. Detta gör mig förbannad, för jag fick lära mig i väldigt unga år att det är skillnad mellan verkligt och påhittat. Just det ja, innehavet och tittandet på bilder rör givetvis enbart sånt som subjektivt kan tolkas som sexuellt. Våld och mord av samma objekt går alldeles utmärkt och kränker ingen alls.

Nummer två på listan är Maria Larsson, som är puckad och uttalar sig om andra länders drogpolitik (legalisering av kokablad) i sin rädsla och tilltro till nolltoleransen som verkligen fungerar i Sverige. Eller inte. Varför är svenskar så fullkomligt livrädda för droger och tror att det automatiskt leder till ökat missbruk? Fan, jag svär att Maria säkerligen tror att hon skulle vara ”knarkare” och med all säkerhet inte kan särskilja narkotiska och stimulanta preparat.

Nummer tre har vi Beatrice Ask  och regeringen på samlad plats för att envetet försöka få in datalagringsdirektivet fastän de inte behöver göra det, vilket visar vilka jävla kontrolltomtar de är. Grattis, ni har just garanterat att vi internetanvändare kommer få krypterade uppkopplingar som standard.

Nummer fyra: Copyswede. En organisation som med omedelbar verkan bör läggas på historiens skräphög, då de påtvingar avgifter på lagringsmedier som hårddiskar – ”för det kanske kan användas för privatkopiering”. De är parasiter på samhällskroppen. Jag fattar inte hur de ens har mandat att kunna beställa såna saker från regeringen? Speciellt då de styrs av företagsintressen.  Nej, fan, spräng skiten och vägra betala till dem.

Nummer fem: Radiotjänst. Jag har inte haft TV-mottagning till mitt hem sedan i maj förra året. Jag saknar det inte. Likväl MÅSTE jag betala TV-avgift, trots att min TV enbart har analog mottagare. Enda sättet att undvika betala till dem är att inte ha varken TV eller radiomottagare hemma. Dessa svin, ursäkta, tillför inte heller något till samhället, utan bör också förpassas till historiens skrothög. Om det någonsin blir revolution så kommer jag åka till Kiruna och säkerställa att de inte kan fortsätta sitt arbete.

Hur fan kan någon av dessa människorna som jobbar för dessa känna ”wow, jag gör helt rätt. Jag är rättvis och en god person”. Kan ni inte se längre än vad näsan räcker? Ta några steg tillbaka och få en överblick för helvete.

Här är mitt förslag, i brist på en svensk Guy Fawkes: Vi måste dra sakerna till sin spets.

I manga domen måste vi anmäla ALLT som de enligt egen utsago dömer som barnporr (däribland UR-dokumentären med tecknade figurer). ALLA måste anmäla sig själva om de har sett den – detta gäller även skolungdomar.

Vi måste driva såna mål och skapa sån stor arbetsbörda så att domstolarna går på knäna. Så att Ask får klagomål

Ja vad det gäller politiker så ska man så fort de uttalar sig dumt (några gånger per vecka) skriva till dem och utan att förolämpa dem, påpeka de felaktigheter de har begått. Detta är en offentlig handling och måste hanteras. Några miljoner klagobrev varenda vecka lär ge en rejäl bakläxa och en vinkning om hur pass populära deras agendor är.

Vad gäller copyswede och radiotjänst är jag osäker på om något annat än några tunnor dynamit hjälper mot…

 

One thought on “Att dra saker till sin spets

  1. Vansterwiki skriver:

    Nä, du MÅSTE inte betala till Radiotjänst. Det är i princip frivilligt men man riskerar att drabbas av deras kontrollant och telefonsamtal. Jag har inte betalt en krona på 18 år och de ringer i vågor. Ingen har varit hos mig sedan 2000. Inga problem alltså.

Kommentarer inaktiverade.

